Ce-i mandru la sat
Si bun la mancat?
(graul)
De aici si pana la munte
Numai paturi asternute.
(holdele)
Cine se naste-nfasat?
(porumbul)
O mie de fratiori,
O mie de dintisori
Stau înfipti cate si-o mie
Într-un fund de farfurie.
(floarea soarelui)
Cu camasa foi si cline,
Camarile toate pline,
Toamna sunt de recoltat
Si hambarele de ocupat.
(Stiuletele)

Răspunsuri

2014-10-02T16:38:33+03:00
Cupe albe sangerii,
Stau pe lujere înfipte,
Parc-ar fi niste faclii!
Hei, ghiceste-le, de sti!
(lalelele)
Frunze n-are,
Nu-i nici floare.
În paduri si pe ogor,
Prin gradini si-n deal la vie
Sta mereu într-un picior.
(ciuperca)
Iarna-n frig, vara la soare,
Neschimbat e la culoare!
(bradul)
Dupa ploaie, la plimbare,
Cu umbrele mici... de soare!
(ciupercile)
Fetisoara
Cu rochita rosioara,
Cand prind a te dezbraca
N-am de ce ma bucura
Ca încep a lacrima.
(ceapa)
În gradina lui Pandele
E un pom plin cu margele,
La culoare-s rosii toate
Cu codite-mperecheate.
(cireSele)
Chiar de-si trece vara toata
Sub al sau cojoc tepos,
Toamna cand l-arunca jos,
Minunat e de bronzata.
(castana)
Cine se-ngrasa legat?
(dovleacul)
Ce buruiana cand o atingi 
Îti face numai basici?
(urzica)

Ce traieste dupa moarte
Si-altul vrea ca s-o tot poarte?
(floarea)
Care floare
Parca-i soare?
(floarea soarelui)
O mie de fratiori,
O mie de dintisori
Stau înfipti cate si-o mie
Într-un fund de farfurie.
(floarea soarelui)
Alba pasaruica,
Pe arac se urca;
N-are aripioare,
N-are nici picioare.
(fasolea)
Ce cade-n apa
Si nu face stropi?
(frunza)
Clopotel mititel
Cine suna lin din el?
Nimeni! Nimeni!
Numai vantul,
Clatinandu-l, leganandu-l,
Da de veste-n toata tara
Ca soseste primavara.
(ghiocelul)
Voinicul cu haina alba
Iese primul din zapada.
(ghiocelul)
Am camasi nenumarate
Le port pe toate îmbracate.
(varza)
Ce-i mandru la sat
Si bun la mancat?
(graul)
De aici si pana la munte
Numai paturi asternute.
(holdele)
Patru frati îngemanati
Intr-un cojoc îmbracati.
(miezul de nuca)
Sade mosul în camara
Cu mustatile afara.
(morcovul)
Înalt cat casa,
Verde ca matasa,
Dulce ca mierea
Amar ca fierea.
(nucul)
Eu am patru frati
Într-un cojoc bagati
(nuca)
Ce-i din lumea mare-adus
Si la mare masa pus?
(piperul)
Cine se naste-nfasat?
(porumbul)
alegeti de care doresti
scuze am gresit tema
lalelele nu sunt cerealiere .asta am gasit shi eu pe google
nu am fost atenta la intrebare
la continutul intreabarii
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-02T16:41:51+03:00
Ce este galbem,mic,si are musteti ca pisica si creste pe lan? (griul)
Este o leguma buna care creste pe cimp si in gradica,si galben este?(Porumpul)\
Ce leguma contine multa energie,lipide si are si vitamine B si E?(secara)
cred ca team ajutat
multumesc dar a 3 nu prea cred ca sepotriveste
ok
ms