Sara
Octavian Goga

Bolta şi-a cernit năframa
Ca o mamă întristată,
Floarea-soarelui pe câmpuri
Pleacă fruntea-ngândurată

Zarea-şi picură argintul
Pe ovezele de aur,
Ostenit, din aripi bate,
Ca un vis pribeag, un graur.

Codrul cântăreţii-şi culcă,
Doarme trestia bolnavă,
Dorm doi pui de nevăstuică
Sub o brazdă de otavă.

S-a oprit trudita-moară,
Doarme apa la irugă,
Răzimat pe coate-adoarme
Un cioban întins pe glugă.


a) Mentioneaza 2 argumente ale genului liric , prezentate in text , sustine-le cu citate din textul dat.
b) Explica semnificatia titlului , raportandu-te la mesajul poeziei .
c) Scrie ce sentiment / sentimente crezi ca transmite poetul prin intermediul imaginilor artistice si al figurilor de stil folosite in versurile de mai sus.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-19T11:03:30+02:00
A) Citeste de mai multe ori poezia si iti vei da seama 
b) Dupa mine mesajul poeziei este intristarea naturii :( Te poti lega de asta si spune ca titlul este o intrare monumentala in edificiul maret al sentimentelor eului liric pentru ca defapt el isi descrie in poezie propria stare de spirit prezenta la momentul acela 
c) Poetul transmite sentimentul sau de tristete prin intermediul naturii deoarece se spune ca uneori natura vorbeste pentru noi . 
Sper ca te-am ajutat cu punctele b si c . 
14 3 14
2014-02-19T11:59:10+02:00
A) Poezia este structurată în 4 catrene. Ritmul şi rima împerecheată oferă parcă poeziei o linie melodică aparte, de cântec de seară, de 'noapte bună': "codrul cântăreții-şi culcă / doarme apa la irugă .../ + ultimul vers al strofei. 4. Poetul nu este trist, ci liniştit, melancolic; el crează un tablou de seară cand toate activitățile agricole ale zilei încetează. Cadrul natural este descris metaforic (vezi metafora florii-soarelui), iar epitetele folosite "ostenit" şi "pribeag" simbolizează truda unei zile de recoltare a câmpului de ovăz ("de aur" - ovăzul e copt, gata de cules).
14 4 14