-articol posesiv (genitival) -leaga substantivul care denumeste posesorul de obiectul posedat : a,ai,ale (cui) .
Pronumele relativ „care” precedat de articolul genitival (al, a, ai, ale)

Atunci când pronumele relativ „care”, însoţit de articol genitival, este precedat şi urmat de substantiv, acordul în gen şi număr se face astfel: pronumele relativ se acordă cu substantivul antepus (pe care îl înlocuieşte), iar articolul genitival – cu cel postpus întregii structuri.

Exemple:
- fata al cărei pix;
- fata a cărei carte;
- fata ai cărei ochi;
- fata ale cărei căr
Exemple:
- fata al cărei pix;
- fata a cărei carte;
- fata ai cărei ochi;
- fata ale cărei cărţi;
- fetele al căror pix;
- fetele a căror carte;
- fetele ai căror ochi;
- fetele ale căror cărţi;

- băiatul al cărui pix;
- băiatul a cărui carte;
- băiatul ai cărui ochi;
- băiatul ale cărui cărţi;
- băieţii al căror pix;
- băieţii a căror carte;
- băieţii ai căror ochi;
-

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-19T09:49:19+02:00
Al colegului, a mamei, al prietenului, al sau.

Art. genitival intra in componenta Pronumelor posesive
Ai vecinului, ai Mariei, a tatalui , al sorei
  • dor
  • Începător
2014-02-19T09:50:50+02:00