1. CONSTRUITI ENUNTURI IN CARE URMATOARELE CUVIN SA AIBA SENSURI DIFERITE: CHEIE; PRODUS; LINIE; NOTA; CILINDRU.

2. ARATATI IN CARE DINTRE ENUNTURILE DE MAI JOS CUVANTUL "dinte" ESTE FOLOSIT CU SENS PROPRIU DE BAZA SAU CU SENS PROPRIU SECUNDAR. IN CAZUL SENSURILOR FIGURATE, PRECIZATI CE FIGURA DE STIL ESTE:

LUI DAN I-A CAZUT UN
"DINTE.
AM RUPT UN "
DINTE" DE LA PIEPTANE.
GREBLEI II LIPSESTE UN " DINTE".

" BAIATUL SE LASA DEODATA PE VINE SI ( DINTII ) DIN GURA INCEPURA SA-I TOACE DES."

ROATA ARE "DINTI" ASCUTITI.

" IN TURBAREA EI CANICULARA, ARSITA MIEZULUI INFLACARAT AL ZILELOR DE IULIU MUSCA CU ( DINTI ) DE FOC DE PRETUTINDENI.

5. CONSTRUITI ENUNTURI IN CARE CUVINTELE: PICIOR; CAP; SPRANCEANA SA FIE FOLOSITE CU SENS PROPRIU ( DE BAZA SI SECUNDAR ) SI CU SENS FIGURAT.

2
Comentariul a fost şters
aa mersi
Am nevoie de doua enunturi in care cuvantul picior sa aibe inteles diferit
piciorul de la masa si piciorul parte a corpului

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-01T17:10:28+03:00
1:Am gasit cuvantul cheie.
  Deschid usile cu o cheie.

  Merg cu trenul la cap de linie.
  Masor centimetri cu o linie.

  Rezultatul inmultirii se numeste produs.
  Am cumparat un produs natural.

  Am luat nota 5.
  Ospatarul imi aduce nota.
 
  Am invatat despre cilindru.
  Pun apa intr-un cilindru.
2.Enuntul 1,4.
34 4 34
  • Utilizator Brainly
2014-10-01T18:35:45+03:00
1.
a)Imi place sa rezolv cuvinte cheie .
b)Produsul mezilor este egal cu produsul extremilor .
c)Imi place sa fac in desenele mele linia orizontului .
d)Am desenat o nota muzicala .
e)Aici nu stiu , scuze .

2.
Am rupt un dinte de la pieptene - sens figurat .

3.
a)Piciorul mesei s-a tocit .
b)Voi sta in capul mesei .
c)Nici aici nu stiu ...
17 4 17