Răspunsuri

2014-10-01T16:27:17+03:00
Pietrele contin apa si la inghetare se formeaza o a doua legatura de hidrogen la atomul de oxigen, motiv pentru care gheata are o structura afanata care determina cresterea volumului si scaderea densitatii. Prin inghetare apa isi mareste volumul cu 9%. Sper sa fie bun daca e marcheaza te rog
12 3 12
Cel mai inteligent răspuns!
2014-10-01T16:29:07+03:00
          Pietrele chiar crapa ca urmare a fenomenului de inghetare-dezghetare sau ca urmare a insolatiei. Datorita inghetului se dilata si se fisureaza. Uneori aceste fisuri sunt microscopice dar sunt foarte importante mai ales in cazul rocilor ornamentale.
         De aici si vorba ,,afara e frig de crapa pietrele''.