1.) Transcrie substantivele in cazul genitiv din urmatoarele enunturi :

a) ,, Noapte, tu esti sclava neagra a veciei , iar eu
Sunt regina . De pe tronul intunericului tau ,
Revars valuri de lumina...''

b) ,, Dupa douazeci de ani trec iarasi pe aceleaisi uliti
unde am fost prietenul mic al tarii din sat .
Port acum in mine febra eternitatii ,
Negru prundis , eres vinovat.''

2.) Apreciaza cu A (adevarat) si F (fals) urmatoarele afirmatii :

a) Articolul genitiv este o parte de vorbire flexibila .
b) Articolul genitival nu are functie sintactica.
c) Articolul genitival se acorda in gen si numar cu substantivul in cazul genitiv pe care il preceda.
d) Articolul genitival insoteste substantivul in cazul dati.

3.) Explica ortografia substantivelor:plecarii,scolii,chemarilor,fetei .

Va rog frumos , am nevoie urgent !!! :'( :'( :'(





2

Răspunsuri

2014-02-19T00:02:20+02:00
1.) Transcrie substantivele in cazul genitiv din urmatoarele enunturi : 
a) veciei, intunericului.       
b) al tarii, eternitatii.       
2.) Apreciaza cu A (adevarat) si F (fals) urmatoarele afirmatii :
A Articolul genitiv este o parte de vorbire flexibila .
A Articolul genitival nu are functie sintactica.
F Articolul genitival se acorda in gen si numar cu substantivul in cazul genitiv pe care il preceda.
F Articolul genitival insoteste substantivul in cazul dativ.
3.) Explica ortografia substantivelor:plecarii,scolii,chemarilor,fetei . 
plecarii
radacina plecare, forma de genitiv-dativ singular "(unei) plecari" si desinenta "-i", care marcheaza articularea
scolii
radacina scoala, forma de genitiv-dativ singular "(unei) scoli" si desinenta "-i", care marcheaza articularea
chemarilor
radacina chemare, forma de genitiv-dativ plural "(unor) chemari" si sufixul -lor, care marcheaza articularea
fetei
radacina fata, forma de genitiv-dativ singular "(unei) fete" si desinenta "-i", care marcheaza articularea
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-19T00:18:22+02:00
1.) Transcrie substantivele in cazul genitiv din urmatoarele enunturi : 
a)  a veciei ,intunericului 
  b) al tarii , eternitatii ,

2.) Apreciaza cu A (adevarat) si F (fals) urmatoarele afirmatii :
a) Articolul genitiv este o parte de vorbire flexibila . (A)
b) Articolul genitival nu are functie sintactica.(A)
c) Articolul genitival se acorda in gen si numar cu substantivul in cazul genitiv pe care il preceda.(F)
d) Articolul genitival insoteste substantivul in cazul dati.(F)

3.) Explica ortografia substantivelor:plecarii,scolii,chemarilor,fetei . 
Plecarii---plecari + art ,,,i"
scolii--scoli+ art ,,i";
chemarilor---chemari + art, ,,lor";
fetei-- fete+ articolul ,,i"
Toate aceste substantive sunt in cazul genitiv, de aceea sunt articulate cu articolele genitivale hotarite.
2 5 2