Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-30T23:48:28+03:00
Daca ai o formula din doua elemente, valenta primului element "se duce" dupa al doilea, iar celui de-al doilea se scrie la primul - Daca valentele nu sunt prime intre ele, le simplifici pana devin prime intre ele.
Ex: Apa -H2O
Hidrogenul are valenta 1
Oxigenul are valenta 2.

3 4 3
2014-09-30T23:48:52+03:00
Pentru a exemplifica această operație, vom realiza scrierea oxidului de magneziu. Reprezentarea se face astfel: Se scriu simbolurile elementelor invers de cum se aud: MgO Scrierea valenței elementelor deasupra simbolurilor Simplificarea valențelor(după caz) Scrierea indicilor astfel: valența unui element se scrie indice la vecinul său. Indicele 1 NU se scrie. Orientarea în spațiu a atomilor cu prezentarea scheletului moleculei apare în formula structurală.