Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-18T21:55:44+02:00
Constantinopolul a fost cucerit de către otomani la 29 mai 1453. În conformitate cu legea turcească sultanul Mehmet al II-lea  a permis trupelor sale să jefuiască oraşul timp de trei zile. După acest interval de timp, toate bogăţiile erau pretinse de sultan. Catedrala Sfanta Sofia nu a fost o exceptie, deoarece turcii considerau ca in interior erau ascunse nenumarate bogatii. In timpul asediului ea a fost un loc de refugiu, dar dupa caderea oraşului clădirea a fost profanată şi jefuită, persoanele în vârstă și infirmi au fost ucise, femeile și fetele au fost violate, iar restul au fost puşi în lanțuri și vânduţi în sclavie. Mehmet a ordonat renovarea şi conversia moscheii. La 1 iunie 1453 a fost posibila oficierea primei rugaciuni in noua moschee. 
1 5 1
  • Utilizator Brainly
2014-02-19T03:24:47+02:00
Sultanul Mahomed, cuceritorul Constantinopolului, a dat ordin ca Sfânta Sofia să fie transformată în moschee . Legenda spune că pe unul din pereții albi s-a păstrat amprenta palmei pline de sânge a sultanului.