Răspunsuri

2014-09-30T16:45:09+03:00
Educatia ca ansamblu al masurilor aplicate constient si sistematic are ca scop formarea omului, dezvoltarea insusirilor sale intelectuale, morale si fizice. Aceasta se infaptuieste in primul rand in cadrul procesului instructiv-educativ organizat, care se desfasoara in scoala, dar in stransa relatie cu factorii sociali : familie, mediul inconjurator, institutii culturale, situatie financiara, etc. Pentru societatre, individul are nevoi rand de educatie morala.

Educatia morala are doua cadre de referinta: raportarea la societate si raportarea la subiect. “ Morala reflecta intotdeauna acea latura a actiunii umane in care se intruchipeaza relatiile omului fata de alti oameni si fata de sine insusi, in care se rezolva contradictiile dintre oameni, dintre om si societate” (T. Huszar).
Prin definitie, idealul moral reprezinta nucleul oricarui sistem moral, reflectand ceea ce este caracteristic si definitoriu tendintei si optiunilor comportamentale ale membrilor unei comunitati sau ale societatii in ansamblul sau.
Valorile morale reflecta anumite cerinte si exigente generale ce se impun comportamentului uman in virtutea idealului moral. Normele perceptele si regulile morale sunt considerate ca fiind modele sau prototipuri de comportare morala elaborate de societate sau de o comunitate mai restransa si aplicate unei situatii date. (I. Nicola)

In orele de Educatie civica, de dirigentie, in pauze , cu ocazia desfasurarii activitatilor extracurriculare ,extrascolare sau ori de cate ori este nevoie, copilul – viitorul cetatean, trebuie educat, trebuie sa inteleaga ca nu numai ce-I este lui bine este bine pentru toti., ca civilizatia, politetea si cultura sunt adevaratele valori . Un om bogat poate oricand deveni un om sarac si atunci fara cultura si civilizatie va fi un “nimeni”. O vorba inteleapta spune: “un om bine crescut ramane un om bine crescut, fie ca situatia sa materiala este infloritoare sau catastrofala si oricare ar fi mediul in care este silit sa traiasca”.

Copii trebuie formati in asa fel incat sa-si cunoasca drepturile, obigatiile si valorile morale. Fiecare elev este unic iar noi trebuie sa tinem cont de diferentele si nevoile individuale, astfel incat orice copil normal sau cu dizabilitati sa aiba sanse egale. De aceea scopul si rolul nostru este de a aplica toate metodele :

• discursuri moralizatoare,
• crearea de situatii neplacutre asemanatoare cu cele create de copii 
• povestirea morala din care sa desprindem concluzii legate de anumite tipuri de comportamente
• explicatia morala prin care se dezvaluie continutul, sensul si necesitatea respectarii unei valori, norme sau reguli morale. Ea are functie informativa (constientizeaza- in functie de experienta cognitiva a elevului- sensul unei cerinte morale externe imbogatind continutul cu noi aspecte) si stimulativa (care suscita componenta afectiva datorita fortei argumentative a limbajului)
• convorbirea morala prin carte se urmareste transmiterea si asimilarea cunostintelor morale, evidentierea unor noi sensuri ale diferitelor norme morale care-l inarmeaza pe elev cu criterii de apreciere a faptelor morale
• povata prin care se formeaza conduita morala printr-un mesaj codificat intr-o expresie lingvistica (proverbe, cugetari, maxime) care actioneaza ca indemnuri asupra comportamentelor cognitive si afective ale constiintei morale.
• dezbaterea morala
• exemplul
• analiza de caz
• decizia de grup
• exercitiul moral care include ordinul, dispozitia, indemnul si sugestia, lamurirea, rugamintea, increderea, incurajarea, initierea de intreceri,apelul, aluzia, avertismentul, interdictia, etc).
e bun..:D
cum te numesti
pe facebok
am doar odno..facebook nu am
bn