Răspunsuri

2014-09-30T09:49:57+03:00
Neascultarea lui a dus la pedepsirea acestuia (a avut drept rezultat)
Au dus certuri indelungate pana sa cada la un acord.
II duc dorul in fiecare seara cand ma gandesc la el (a-i fi dor)
Ma  duce la scoala in fiecare vineri cu masina (a transporta)
super !!!! multumesc !
cu placere
dar la a-2-a care este sensul Yooman3 ?
a purta (au purtat certuri indelungatee)
Aha ! Multumesc ! :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-30T10:08:49+03:00
Scrie trei sensuri pe care le poate avea vebul a duce si construieste pentru fiecare sens cate un enunt.

duce =
titlu nobiliar
Wiliam Stone este duce de Savoia.

A duce grija = a fi ingrijorat
Ii duce grija de cand a plecat de acasa.

A duce cu zaharelul = 
a insela
Il duce cu zaharelul pana ii ia mingea.
Multumesc
A duce + acuzativ înseamnă „a transporta ceva sau pe cineva dintr-un loc într-altul”:
A duce + acuzativ înseamnă „a transporta ceva sau pe cineva dintr-un loc într-altul”:

Camionul acesta duce muncitorii pe şantier.
Acum voi duce cumpărăturile acasă. asa e mai bn