Răspunsuri

2014-09-28T20:36:12+03:00
Da este divizibil. O seara buna
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-28T20:42:50+03:00
Concomitent nr.5x3y trebuie sa fie divizibil si cu 5 si cu 9
este divizibil cu 5 daca y=0 sau y=5
este divizibil cu 9 daca 5+x+3+y este divizibil cu 9, deci dam valori lui x
daca y=o⇒si x=0⇒5+0+3+0=8 nu este divizibil cu 9
                      x=1⇒5+1+3+0=9 este divizibil cu9 deci nr. va fi 5130 s.a.m.d

daca y=5⇒x=0⇒5+0+3+5=13 nu e divizibil cu 9 s.am.d

.......................
deci nr.divizibile cu 45 sunt
5130, 5355

1 5 1