ex:
Un exemplu: Alex are intr-un cos trei mere, in alt cos pere.
Tu trebuie sa faci asa: trei= numeral cardinal/ordinal gen feminin/masculin/neutru. Numeral ( care arata un numar ) ordinal ( care arata ordinea unor obiecte/lucruri ) Pentru a vedea genul faci in gand exercitiul acesta: pentru genul feminin o fata-doua fete, Pentru genul masculin : un baiat-doi baieti, Pentru genul neutru : un tablou-doua tablouri
ex: cinci-numeral cardinal sau numeral ordinal

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-18T16:32:36+02:00
Pai asa: unu:numeral cardinal(daca arata nr de obiecte)sau ordinal(daca arata ordinea) simplu(unu, doi...noua) sau compus unsprezece...)valoare substantivala daca tine locul unui substantiv sau valoare adjectivala daca se acorda in gen, nr si caz cu subst(numeralele cardinale cu valoare adjectivala indeplinesc in propozitieo singura functie sintactica cea de atribut adjectival)
21 4 21
Alcatuieste o propozitie si analizeaza-l .
Un exemplu: Alex are intr-un cos trei mere, in alt cos pere.
Tu trebuie sa faci asa: trei= numeral cardinal/ordinal gen feminin/masculin/neutru. Numeral ( care arata un numar ) ordinal ( care arata ordinea unor obiecte/lucruri ) Pentru a vedea genul faci in gand exercitiul acesta: pentru genul feminin o fata-doua fete, Pentru genul masculin : un baiat-doi baieti, Pentru genul neutru : un tablou-doua tablouri
2014-02-18T16:34:15+02:00
Eu am ~doisprezece~ ani .  el este al doisprezecelea copil
doisprezece este numeral 
doisprezece=numeral,coplement

12 3 12