Buna! Vreau si eu o rezolvare a acestor exercitii:
1. Aflati numerele naturale a, b, c stiind ca sunt invers proportionale cu 2, 4, respectiv 5.
2.Rezolvati ecuația: a+2b+c=48 .
Multumesc mult pentru răspuns. Si as dori rezolvarea competa a acestora nu doar răspunsul.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-28T20:05:48+03:00
{a,b,c} ip{2,4,5}
2a=k⇒a=k/2
4b=k⇒b=k/4
5c=k⇒c=k/5
inlocuim in relatia a+2b+c=48
k/2+2k/4+k/5=48
24k/20=48
k=48·20/24
k=40
a=k/2=40/2=20
b=40/4=10
x=40/5=5
verificare
a+2b+c=48
20+2·10+8=48
1 5 1
2014-09-28T20:07:16+03:00
{a,b,c} ip{2,4,5}
2a=k                      ⇒a=k/2
4b=k                      ⇒b=k/4
5c=k                      ⇒c=k/5
a+2b+c=48
k/2+2k/4+k/5=48
24k/20=48
k=48·20/24
k=40
a=k/2=40/2=20
b=40/4=10
x=40/5=5