Răspunsuri

2014-02-18T15:59:27+02:00
Sincera sa fiu, eu anul trecut am fost la nationala. Anul asta nu am ajuns. dar crede-ma, majoritatea lucrurilor le vad altfel, totul il vad ca un proces fizic
Dar nu e de ajuns sa zicem ca este doar un proces fizica, trebuie sa comentam aceasta intrebare:(
2014-02-18T18:41:54+02:00
Un prim factor important in ecuatia metabolismului incetinit de influente externe este sedentarismul. Exercitiul fizic nu doar ca ajuta la transformarea unui numar mai mare de calorii in energie (in loc sa fie depozitate sub forma de grasime), insa poate creste propriu-zis rata metabolica a organismului in timp de repaus, spun cercetatorii. Cu alte cuvinte masa musculara tonifiata si dezvoltata prin miscare va continua sa stimuleze procesul de ardere a caloriilor chiar si atunci cand nu faceti sport.Pe de alta parte, un stil de viata sedentar conduce, inevitabil, la incetinirea ratei metabolice. Adultii cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani au nevoie, in medie, de 2 ore si jumatate de exercitiu aerobic moderat in fiecare saptamana si de doua ore de exercitii de intarire a musculaturii la fiecare doua saptamani, pentru a-si mentine rata metabolica accelerata si in momentele de repaus.2. VarstaIn randul factorilor care influenteaza metabolismul, insa nu sunt controlabili, face parte varsta. Pe masura ce organismul imbatraneste, este tot mai putin capabil sa foloseasca la capacitate maxima energia provenita din alimente. Celulele care inainteaza in varsta au un metabolism mai lent.Statisticile medicale arata ca rata metabolica scade cu cate 5% la fiecare 10 ani dupa implinirea varstei de 40 de ani.De asemenea, odata cu trecerea anilor, masa musculara se pierde, ceea ce se traduce din nou printr-o rata metabolica redusa. Cum intinerirea nu este un proces realizabil, singura masura care se poate adopta in acest caz este cresterea efortului fizic depus, chiar si la varste inaintate (dupa 65 de ani). Mentinerea musculaturii tonifiate poate ajuta la accelerarea ratei metabolice sau, cel putin, la mentinerea ei in parametrii din prima jumatate a vietii.3. Somnul de proasta calitateSomnul insuficient si de proasta calitate este considerat un factor-cheie in cresterea riscului e ingrasare, dupa ce mai multe studii au demonstrat ca persoanele care nu dorm cel putin 7 ore pe noapte sunt, in general, supraponderale.
1 1 1