Răspunsuri

2014-09-28T16:27:45+03:00
Enumera citeva caracteristici ale Constantinopolui.

- pe timpul Imperiului Otoman s-a numit asa, astazi el se numeste Istambul
- este important centru cultural
- aici de afla Bazilica / Moscheea Sf. Sofia
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-28T16:28:40+03:00
În sec XII Constantinopolul era cel mai mare și cel mai bogat oraș din Europa.În timpul celei de a patra cruciade din 1204 el a fost ocupat și jefuit de cruciații apuseni, dar a fost ulterior eliberat de forțele Imperiului de la Niceea conduse de Mihai al VIII în 1261sultanul otoman Mehmed al II a cucerit Constantinopulul la 29 mai 1453, după un asediu de două luni. Ultimul împărat bizantin, Constantin al XI
Paleologul, a murit în luptă, încercând în zadar să apere zidurile cetății. Orașul a rămas capitala Imperiului Otoman până la destrămarea acestuia în 1922.
2 5 2