Un elev are in biblioteca personala 153 de carti . Pe raftul din mijloc sunt cu 5 carti mai multe decat pe cel de jos si cu 8 carti mai putine decat pe raftul de sus . Cate carti sunt in fiecare raft?

2

Răspunsuri

2014-09-28T14:36:49+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Notam a=nr de carti de pe raftul de jos, b=nr. de carti de pe raftul din mijloc si c=nr. de carti  de pe raftul  de sus =>
a+b+c=153
a=b-5
c=b+8 =>
a+b+c=153(=)b-5+b+b+8=153(=)3b+3=153(=)3b=150(=)b=50 =>
a=45
c=58

3 2 3
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-28T14:38:50+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Notam a,b,c cele 3 rafturi ale elevului.

b= 5+c
a= b+8 = c+5+8= c+ 13

a+b+c= 153
c+13+c+5+c= 153
3c+ 18= 153
c= 153- 18
c= 45 carti (pe ultimul raft)

b= 45+5
b= 50 carti (raftul din mijloc)

a= 45+13
a= 58 carti (primul raft)
5 4 5