In doua cosuri se afla 120 nuci .Cate nuci sunt in fiecare cos , daca in primul cos sunt cu 10 nuci mai putine decat in al doilea?

2
I /-----/
II /-----/......10..
120 -10=110 valoarea a 2 segmente egale
110:2=55 I rezulta II=55+10=65
si I=55

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-18T14:06:01+02:00
Y=x+10
(x+10)+x=120
2x=110
x=55
y=65

In primul cos sunt 55 de nuci, iar in al doilea 65
ma da te rog pune cu cifre
nu inteleg deloc
Nipo, cu 10 mai putin
În rezolvarea mea y este coşul 2, x este coşul 1.

Afirmaţia "În al doilea coş sunt cu 10 nuci mai mult decât în primul"
este echivalentă cu afirmaţia
"În primul coş, sunt cu 10 nuci mai puţin decât în al doilea."
y=x+10 <=> x=y-10
2014-02-18T14:12:39+02:00
1) numarul de nuci din doua cosuri
cos1+cos2=120

2) Cate nuci sunt in primul cos?
cos1=cos2-10

3) Cate nuci sunt in ambele cosuri daca in primul sunt cu 10 mai putine ca in primul?

(cos2-10)+ cos2=120

4) Cate nuci sunt in al doilea cos?

cos2+cos2-10=120
cos2+cos2=120+10
2* cos2=130
cos2=130:2
cos2=65

5) Cate nuci sunt in primul cos?

cos1=cos2-10
cos1=65-10
cos1=55