I. Completaţi ecuaţiile reacţiilor chimice, stabiliţi coeficienţii şi precizaţi tipul reacţiilor date:


1. KClO3 → …….+…….↑


2.
Al + ……→ Al2(SO4)3
+ …….



3.
Fe + Cl2
→…….



4.
Na2CO3 + H2SO4 →…….
+ ….… +……↑



5. Al(OH)3 + HCl …….+…….

2

Răspunsuri

2014-09-27T22:29:08+03:00
1)2 KClO₃= 2KCl + 3O₂   
3)2Fe + 3Cl₂ --> 2FeCl₃
4)H₂SO₄ + Na₂CO₃ = Na₂SO₄ + H₂O + CO₂
5)AL(OH)₃ + 3 HCl = ALCl₃ + 3 H₂O
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-27T22:31:03+03:00
2KClO3=2KCl+3O2- descompunere
2Al+3H2SO4=Al2(SO4)3+3H2 -simpla inlocuire
2Fe+3Cl2=2FeCl3 -combinare
Na2CO3+H2SO4=H2CO3+Na2SO4 -dubla inlocuire
Al(OH)3+3HCl=AlCl3+3H2O -dubla inlocuire

1 5 1