In trei ladite se afla un numar de banane, Stiind ca numarul total de banane este cu 105 mai mare decat numarul bananelor din prima ladita, ca in cea de-a doua sunt de 3 ori mai multe decat in prima si ca in a treia sunt tot atatea banane cat in celelalte doua, afla cate banane se afla in fiecare ladita.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-26T13:01:20+03:00
X nr total de banane
a+b+c=105

x-105=a

b=3a
b=3(x-105)=3x-315

c=a+b
c=x-105+3x-315
c=4x-402

x-105+3x-315+4x-420=x
8x-840=x
7x=840
x=120
 
a=120-105=15
a=15

b=3*120-315+4x-420=x
b=45

c=4*120-420=480-420
c=60
2 5 2
2014-09-26T13:07:43+03:00
Mai simplu a+b+c=a+105 b=3a c=a+b=a+3a=4a inlocuim si rezulta a+3a+4a=a+105 8a=a+105 a=105:7=15prima lada b=3*a=3*15=45 a doua lada c=4*a=4*15=60 s treia
1 5 1