Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-26T12:02:26+03:00
A...1)  Cititul
      2) Pasiunea de lectura
      3) In al doilea  text baiatul era sluga 
       4) In primul fragment , prezinta prima etapa, adica atunci cabnd a invatat sa citeasca, in al doilea fragment baitul deja stia sa citeasca
      5)
  La fel cum zice si legiuitoarea: comoara se poate termina, se poate fura, se poate pierde si cata si mai cate, in timp ce cartea ramane pe viata, nu poate fie luata, furata, pierduta, iar cu ajutorul ei poti oricand sa faci rost de o comoara. in cazul asta, explicatia ar fi ceva de genul: daca alegi comoara, ramai fara carte. daca alegi cartea ai parte de ambele


Ma poti ajuta si varianta b si c ???
nu sunt asa sigura ..cum se fac.. si eu sunt tot la lectia asta dar am facut cu doama doar punctul a
ahhh
2014-09-26T14:40:44+03:00
B. Organizarea elementelor de continut (aici m-am folosit de textul Albinutei care a facut treaba buna :) )
          Mai intai vom pune titlul considerat potrivit: ,,Cititul''.  Pe urma, vom fixa trasatura comuna observata la copiii din ambele texte, adica pasiunea pentru citit.
          In continuare vom mentiona deosebirile dintre cei doi copii. In primul rand, intre cei doi copii exista o deosebire din puncte vedere sociala, baiatul din al doilea text fiind sluga. Pe urma nu sunt la fel cu pregatirea scolara, sluga abia invata sa citeasca, celalalt stie deja sa citeasca.

C. Elemente nonverbale.

In primul text avem:
- gestica: scoaterii, deschiderii, a alergerii, a furisarii
- zgomote: sunetul clopotelului, sforaitul

In al doilea text avem:
- gestica: scrisului



Ma poti ajuta si cu C
incerc...o sa mai citesc o data textele...aici e vorba de gestica, sunete etc