Peste 475 ml apa distilata se adauga lent 25 ml solutie de acid sulfuric cu concentratia de 20% si densitatea egala cu 1,89 g/ml. Se cere :
a) concentratia molara a substantei de acis sulfuric obtinuta;
b)concentratia procentuala a celeasi solutii
c)masa de solutie de atomi de concentratie 15% necesata neutralizarii concentratiei de acid sulfuric

ma poate ajuta cineva?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-26T02:02:35+03:00
Eu incerc sa te ajut, dar nu inteleg ce ai vrut sa spui la punctul c).
Dupa parerea mea, s-ar rezolva asa.
Cu semnul "*" notez inmultirea.

a).Consider densitatea apei distilate ro = 1 g/ml.

Masa de apa distilata corespunzatoare volumului de 475 ml este, din formula densitatii: ro*v = 1*475 = 475(g apa distilata).

Stiind volumul si densitatea solutiei de H2SO4 20%, gasim masa acestei solutii:
ro1 = ms1/vs1, de unde ms1 = ro1*vs1 = 1,89*25 = 47,25(g solutie H2SO4 20%).

Masa de H2SO4 dizolvata din 47,25 g solutie H2SO4 20% este, din formula concentratiei procentuale:
c1 = 100md1/ms1, de unde md1 = c1*ms1/100 = 20*47,25/100 = 9,45(g H2SO4).

Volumul solutiei rezultate este 475 + 25 = 500(ml solutie) = 0,5(litri solutie)..

Masa molara a H2SO4 este 2*1 + 1*32 + 4*16 = 98(g/mol).

Numarul de moli de H2SO4 dizolvati in cei 500 ml solutie este 9,45/98 = aprox. 0,0964285 = aprox. 0,1(moli H2SO4).

Daca in 0,5 l solutie se gasesc dizolvati 0,1 moli H2SO4
Atunci in 1 l solutie se vor gasi dizolvati x moli H2SO4

x = 1*0,1/0,5 = 0,2(moli H2SO4).

Deci solutia de H2SO4 rezultata are concentratia molara aprox. 0,2 moli/l.

Cel putin asta e parerea mea. Daca ai raspunsul, verifica.



b). Masa dizolvata a solutiei obtinute este 9,45 g H2SO4.

Masa solutiei obtinute este suma dintre masa de apa distilata de la inceput(475 g) si masa solutiei de H2SO4 20% adaugate(47,25 g), adica 475 + 47,25 = 522,25(g solutie).
Deci concentratia procentuala a solutiei de H2SO4 obtinute este:

c = 100*9,45/522,25 = aprox. 1,8094782 = aprox. 1,81.
Asadar c% = aprox. 1,81%.


c).Aici nu stiu ce ai vrut sa zici cu expresia masa de solutie de atomi. Daca amintesti de neutralizare, inseamna ca solutia obtinuta de H2SO4 reactioneaza cu o solutie de baza de concentratie 15%, dar din enunt nu inteleg exact la ce te referi. Imi pare rau, dar in conditiile acestei formulari a cerintei punctului c)., nu stiu cum te-as putea ajuta.


2 5 2
2014-09-26T07:26:36+03:00
Eu incerc sa te ajut, dar nu inteleg ce ai vrut sa spui la punctul c). Dupa parerea mea, s-ar rezolva asa. Cu semnul "*" notez inmultirea. a).Consider densitatea apei distilate ro = 1 g/ml. Masa de apa distilata corespunzatoare volumului de 475 ml este, din formula densitatii: ro*v = 1*475 = 475(g apa distilata). Stiind volumul si densitatea solutiei de H2SO4 20%, gasim masa acestei solutii: ro1 = ms1/vs1, de unde ms1 = ro1*vs1 = 1,89*25 = 47,25(g solutie H2SO4 20%). Masa de H2SO4 dizolvata din 47,25 g solutie H2SO4 20% este, din formula concentratiei procentuale: c1 = 100md1/ms1, de unde md1 = c1*ms1/100 = 20*47,25/100 = 9,45(g H2SO4). Volumul solutiei rezultate este 475 + 25 = 500(ml solutie) = 0,5(litri solutie).. Masa molara a H2SO4 este 2*1 + 1*32 + 4*16 = 98(g/mol). Numarul de moli de H2SO4 dizolvati in cei 500 ml solutie este 9,45/98 = aprox. 0,0964285 = aprox. 0,1(moli H2SO4). Daca in 0,5 l solutie se gasesc dizolvati 0,1 moli H2SO4 Atunci in 1 l solutie se vor gasi dizolvati x moli H2SO4 x = 1*0,1/0,5 = 0,2(moli H2SO4). Deci solutia de H2SO4 rezultata are concentratia molara aprox. 0,2 moli/l. Cel putin asta e parerea mea. Daca ai raspunsul, verifica. b). Masa dizolvata a solutiei obtinute este 9,45 g H2SO4. Masa solutiei obtinute este suma dintre masa de apa distilata de la inceput(475 g) si masa solutiei de H2SO4 20% adaugate(47,25 g), adica 475 + 47,25 = 522,25(g solutie). Deci concentratia procentuala a solutiei de H2SO4 obtinute este: c = 100*9,45/522,25 = aprox. 1,8094782 = aprox. 1,81. Asadar c% = aprox. 1,81%. c).Aici nu stiu ce ai vrut sa zici cu expresia masa de solutie de atomi. Daca amintesti de neutralizare, inseamna ca solutia obtinuta de H2SO4 reactioneaza cu o solutie de baza de concentratie 15%, dar din enunt nu inteleg exact la ce te referi. Imi pare rau, dar in conditiile acestei formulari a cerintei punctului c)., nu stiu cum te-as putea ajuta.