Genul liric: sunt exprimate direct gandurile ideile sentimentele prin intermediul eului liric care poate aparea in diferite ipostaze (indragostitul, ganditorul, etc)
Marcile eului liric: verbe si pronume de persoana intai sau a 3a
Modul predominant de expunere este descrierea sau monologul (care poate fi adresat sau interior)
Sunt folosite imaginile artistice (auditive, olfactive, vizuale) si figurile de stil (epitet, comparatie, etc)
Este structurat in strofe, versuri
apar elementele de prozodie (rima , ritm, masura)
genul liric:
poetul vorbeste in numele sau,isi exprima direct viziunile,sentimentele,aspiratiile intime.
abordarea este subiectiva,se reflecta lumea interioara a sufletului contemplativ;
este expresia a unor adevaruri profunde asupra destinului si a vietii;
poetul este o portavoce a eului liric,reflecta aspectele generale prinparticular;
intai sau a 2a*******
imagini artistice:mai sunt si cele motorii(de miscare)

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-25T21:52:52+03:00
Genul epic:
-cuprinde creatiile in care autorul isi exprima indirect sentimentele prin intermediul personajelor si al actiunii
-opera epica are personaje,actiune si narator,de aceea se poate rezuma pe baza momentelor subiectului.
-momentele subiectului sunt:expozitiunea,intriga,desfasurarea actiunii,punctul culminant si deznodamantul.
-opera epica are cele 3 moduri de expunere:naratiunea,descrierea si dialogul.
naratiunea poate fi:subiectiva(sau homodiegetica) cand naratorul se implica in actiune devenind si el un personaj.Astfel se utilizeaza vb si pronume de pers 1.Si poate fi obiectiva(sau heterodiegetica) cand naratorul nu se implica in actiune ,ci priveste totul detasat.Astfel se utilizeaza verbe si pron de pers 3.
-in opera epica se pot observa personaje:principale,secundare si episodice.
-in opera epica exista indici spatiali si temporali

Genul liric:
-cuprinde creatiile in care autorul isi exprima direct si nemijlocit sentimentele.
-Marcile eului liric sunt vb si pron de pers 1 si 2.
- opera lirica nu are pers,actiune,narator de aceea nu se rezuma
-in opera lirica se intalnesc descrierea si monologul liric.Descrierea se argumenteaza prin figuri de stil si imagini artistice.
Sper ca te-am ajutat:*
mai ajutat foarte mult
ma bucur ca ti-a folosit.
succes la teste:)
Multumesc :))
Multumesc la toti
2014-09-25T22:02:20+03:00
Genul liric - autorul își exprimă în mod direct ideile și sentimentele
- prezența mărcilor lexico-gramaticale (pronume, adj. pron. și verbe la persoana I și a II-a; limbajul expresiv)
- modul principal de expunere este de obicei, descrierea
- muzicalitatea realizată prin elementele de prozodie (rima, ritmul și măsura versurilor)
- folosirea imaginilor artistice și figurilor de stil
- operele lirice sunt structrate în strofe și versuri 

Genul epic - autorul își exprimă în mod indirect ideile și sentimentele
- plasarea în timp și spațiu
- modul principal de expunere este de obicei narațiunea
- personajele sunt numeroase, acțiunea de lungă întindere

3 3 3