In hidroxidul de calciu,Raportul atomic Ca:O:H=1:2:2. Determinati:
a)formula chimica a hidroxidului de calciu
b)compozitia procentuala de masa a hidroxidului de calciu si raportul de masa;
c)masa de hidroxid de calciu care contine 8 kg de calciu;
d)masa de calciu care se afla in 7,4 grame de hidroxid de calciu
e)colorarea fenolfaleinei in solutie de hidroxid de calciu
Se dau masele atomice : Ca(40), O(16), H(1) ,Na(11), N(14)
N indice a = 6.022 ori 10 la puterea 23 particule

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-25T20:43:54+03:00
Raport atomic => 1 atom Ca,2 atomi H si 2 atomi O => Ca(OH)2

Raportul de masa = 40:2*16:2=40:32:2=20:16:1

Compozitia procentuala
%Ca = 40/74 * 100
%O = 16*2/74 * 100
%H = 2/74 * 100

74 g Ca(OH)2..........40 g Ca
x kg Ca(OH)2..........8 kg Ca         x = 14,8 kg

74 g Ca(OH)2..........40 g Ca
7.4 g Ca(OH)2..........x g Ca         x = 4 g 

Ca(OH)2 este baza,fenolftaleina in mediu bazic se coloreaza in ROSU!
nu mai am puncte si as mai pune o intrebare poti sa imi dai Facebook-ul tau ca sa iti mai pun o intrebare ? :D
aici pe brainly daca vrei dai un mesaj
2014-09-25T20:58:53+03:00
A) CaOH
b)raport de masa 
Ca:O:H=40+16+1
compozitia procentuala
57g CaOH........40gCa.....16gO.......1gH
100gCaOH.......70.17gCa........28.07gO.........1.75gH