Răspunsuri

2014-02-17T19:50:56+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-17T19:54:54+02:00
1) subiect (nominativ) – “care”: Elevul  care nu învață  nu va reuși.
2) complement direct (acuzativ) – “pe care”: Elevul pe care l-am întrebat  nu știa răspunsul.
3) complement indirect (acuzativ) – “despre care”, “pentru care”, “din care” etc.: Elevul  despre care am vorbit  a luat cea mai mare notă.
4) complement circumstanțial de loc (acuzativ) – “spre care”, “la care” etc.: Privește elevul  spre care arăt.
5) complement circumstanțial de timp (acuzativ) – “în care”: Asta este ziua  în care vei întâlni elevul.
6) complement indirect (dativ) – “căruia”, “căreia”, “cărora”: Elevul  căruia i-am explicat  a răspuns corect.
7) atribut pronominal (genitiv) – “a/al/ale/ai cărei/cărui/cărora”: El s-a așezat lângă elevul al cărui nivel de cunoștințe este cel mai mare.
8) complement circumstanțial de cauză (genitiv) – “din cauza căreia\  căruia / cărora”: El este elevul din cauza căruia nu am reușit.
1 5 1