Cum fac problema asta:
246,4 l amestec de gaze in conditii normale format din CO,SO si H se afla in raport molar de 2:4:5.Amestecul gazos se arde cu 125 moli de aer,apoi se raceste la 0°C.
Calculeaza:
a.compozitia procentuala a amestecului gazos initial
b.compozitia procentuala a amestecului gazos final
c.masa moleculara medie a amestecului gazos final in conditii normale
d.densitatea medie a amestecului gazos final
e.densitatea medie a amestecului gazos final dupa barbotarea acestuia intr-o solutie de NaOH.

2

Răspunsuri

2014-02-17T21:57:30+02:00
Uite o idee ,
cum stii cati litrii de amestec de substanta ai ,poti afla nr moli totali de gaze astfel
nr moli= V/22,4(suna cunoscut nu i asa?)=246,4/22,4=11 moli si cum stii raportul molar de  2/4/5 o sa notezi cu 2x,4x,respectiv5x cele 3 substante si adunate dau 11 x=11 moli,deci x= 1 mol,si de aici afli pentru fiecare masa,le aduni sa afli masa totala si apoi faci procente,
Scrii reactiile:
2 H2 + O2=>2 H2O
2 CO + O2=>2 CO2
SO2=>SO2(fiindca nu ai catalizator de Pt)
notezi molii de substanta ,afli nr moli oxigen si ii scazi din nr.moli de oxigen. Din aer si la fel ca la punctul precedent faci procente,Nota!Pentru oxigenul din aer trebuie sa calculezi raportul molar ,impartind procentele la 22,4,imparti valoarea la cea mai mica si ar trebui sa iti dea raport molar 1 la 4,apoi la punctul c faci masa  totala supra nr.moli,la densitate medie faci  masa toatala de substanta pe volum total ,iar la e scrii reactile ,respectiv:
CO2+NaOH->NaCO3+1/2H2
SO2+NaOH->Na2SO3+H2
CATALIZATORUL NECESAR AR FI V2O5 (AR FI VARIANTA CA SO2 SA NU SE OXIDEZE) ATENTIE LA ULTIMELE DOUĂ REACTII
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-02-17T22:37:31+02:00
Raportul molar =raport volumetric notam cu x nr de moli deCO deci vom avea
x+2x+2,5x=256⇒5,5x=256⇒x=46,54 L CO
93,1 L SO2 116,36 L H2
Compozitia procentuală volumetrică(molară)
256 .......46,54......93,1..........116,36
100.........x..............y...................z (dtermini x,y,z)
Vaer=125.22,4=2800 L
VO2=2800/5=560 L
scriem ecuatiile reactiilor ce au loc
2CO+O2=2CO2
Se consuma 46,54 L CO și 23,27 L O2 și se formeaza 46,54 L CO2
2SO2+O2=2SO3
Se consumă 93,1 L SO2 si 46,55 L O2 se formeaza SO3 care nu este gaz
2H2+O2=2H2O
se consumă 116 ,36 L H2 si 58,18 L O2 si se formeaza apa care la 0 grade este solidă(si nici numai reactioneaza cu SO3 ca sa formeze H2SO4
DECI AMESTECUL FINAL contine 46,54 L CO2 ,2240 N2 (din aer),432 L O2 ramas nereactionat deci in total  V=2718,54 L
Compozitia procentuală volumetrică este
2718,54............46,54.......2240..........432
100...................x1..............y1..............z1(le determini)
c)M=(46,54/2718,54).44+(2240/2718,54).28+(432/2718,54).32=0,753+23,071+5,085=28,909 g/mol
d)d=mamestec/Vamestec=(91,417+2800+617,142)/2718,54=3508,559/2718,54=1,29 g/L
E)La barbotarea amestecului final va dispare CO2 transformat in Na2CO3
2 5 2