Dați-mi exemple de antiteze și hiperbole. Va rog mult, e urgent. Dau cel mai bun răspuns.

2
iti trebuie citate din poezii sau proza?
Nu. Îmi trebuie din "imaginație"
Antiteza îmi mai trebuie doar una.
nu ma lasa sa raspund... Iti scriu aici. hiperbole: are o gura cat o sura, i s-a facut inima cat un purice
Mulțumesc mult de tot.

Răspunsuri

2014-09-24T18:57:03+03:00
HIPERBOLE: "Are o gură cât o şură" - care inseamna - are gura mare, vorbeste mult"
"I s-a făcut inima cât un purice" - i s-a strans inima de teama,  de emotie (cat un purice, adica mica)
„Feţişoara lui,
Spuma laptelui" (Miorita) - faţă albă

„Şi vorba-i 
tunet, răsufletul ger,
Iar barda din stânga-i ajunge la cer,
Şi vodă-i un munte" 
(Pasa Hassan).

ANTITEZE:„ea bogată, eu sărac, ea curtenită, eu izgonit şi dispreţuit,- ea slabă, mică şi palidă, eu voinic, mare şi rumen [...]" (B. DelavranceaLinişte);

„Ea un î
nger, ce se roagă - El un demon ce visează;/ Ea o inimă de aur / El un suflet apostat,/ El în umbra lui fatală / Indărătnic răzimat, - / La picioarele Madonei, tristă, sfântă Ea veghează"


9 4 9
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-24T18:58:12+03:00
Hiperbole : "are o gura cat o sura"
 "minte de ingheata apele"
 "mi s-a
 făcut inima cât un purice"
„Şi vorba-i tunet, răsufletul ger,
Iar barda din stânga-i ajunge Ia cer,
Şi vodă-i un munte"
„mare de-ntuneric"

Antiteza-Ea un înger, ce se roagă - El un demon ce visează;/ Ea o inimă de aur / El un suflet apostat,/ El în umbra lui fatală / Indărătnic răzimat.
„ea bogată, eu sărac, ea curtenită, eu izgonit şi dispreţuit,- ea slabă, mică şi palidă, eu voinic, mare şi rumen [...]" (B. Delavrancea, Linişte);
3 5 3