Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-24T18:34:13+03:00
Notam cu x pretul initial al produsului
o scumpire de 10% inseamna x+x*10/100** ieftinirea de 10% se realizeaza dupa ce produsul s-a scumpit deci vom avea
x+x*10/100-(x+x*10/100)*10/100=99
aducem la acelasi numitor si obtinem
(100x+10x)/100 - [(100x+10x)/100*10/100]=99
110x/100-110x/1000=99
(1100x-110x)/1000=99
990x=99000
x=100 pretul initial al produsului
2 5 2
2014-09-24T18:39:04+03:00
X-pretul initial

x+ 10/100*x= x+x/10 = 11x/10
11x/10-10/100*11x/10= 11x/10-11x/100=99x/100
99x/100=99 => x=100


1 5 1