7) Observati folosirea modurilor personale ale verbului din text care sunt acestea si cum sunt distribuite

8) Explicati rolul conjunctivului prezent alegand dintre urmatoarelevariante

a)sugereaza o actiune viitoare posibila
b)sugereaza o actiune dorita,dar nerealizata
c)sugereaza o actiune ireala
9) Selectati din text personificarile si epitetele prin care elementele naturi capata insusiri umane?
P.S. :poezia este Lacul de M.Eminescu
ESTE URGENT!!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-24T18:16:56+03:00
7) Modurile verbului sunt: indicativ (pentru planul real) si conjunctiv (pentru planul imaginar in care eul liric doar isi imagineaza intalnirea)
8) b)sugereaza o actiune dorita,dar nerealizata
9) Personificari ''Tresarind in cercuri albe/El cutremura o barca'' si epitet ''mandrei luni''

135 4 135
2014-09-24T18:22:40+03:00
Verbele la modurile personale din text sunt :incarca, cutremura, trec, ascult, astept , sa rasara , sa sarim , sa scap, scape, sa plutim , fosneasca, sune, nu vine, suspin , sufar . 
Rolul conjuctivului prezent este b de a sugera o actiune dorita nerealizata.
Personificarile prin care elementele naturii capata insusiri omenesti sunt:,, nuferi galbeni il incarca,, , ,, el cutremura o barca ,, (adica lacul cutremura barca ), ,, vantu/n trestii lin fosneasca,, , ,, unduioasa apa sune ,, iar epitetele prin care elementele natuiri capata insusiri omenesti sunt ,, blandei lune,,  , ,, unduioasa apa ,,. 
37 4 37