Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-24T15:59:09+03:00
Omonime : 

 Barca pluteşte pe lac
  Am dat cu lac pe unghii. 
  Eu am o rochie nouă
  El a luat nota nouă la  istorie. 
  îrinâ  poartă pantofi  cu toc. 
  Ei au plantat lângă poartă un brad.

Polisemantice :

A pus farfuria pe masă.
Nu a vrut să vină la masă pentru că nu îi este foame.
Nu cunoaște notele de pe portativ.
I-a arătat mamei notele din carnet.
I-a intrat ceva în ochi.
A uitat un ochi, de la aragaz, aprins.

Paronime :

complement (parte  de   propoziţie)  - compliment (laudă, măgulire); 

oral (transmis prin viu grai, verbal) - orar (program pe ore);
 
emigraţie (expatriere)  - imigraţie (a se stabili într-o ţară străină); 
3 3 3
2014-09-24T16:00:03+03:00
Omonime:
Barca pluteste pe lac.
M-am dat cu lac de unghii.

Am o rochie noua
Am luat nota noua.

Ea poarta balerini.
A venit la poarta.

cuvinte polisemantice:

Farfuria e pe masa.
Nu a vrut sa vina la masa.

Nu-mi mai tace gura.
A intrat in gura lupului.

I-a intrat ceva in ochi.
Va ochi o caprioara.

Paronime

Pronumele e o parte de vorbire.
Prenumele meu e Alex.

Acesta problema nu imi este familiara
E o chestiune familiala.

S-a intrunit intr-o sedinta ordinara
Am invatat numeralul ordinal
2 5 2