Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-09-24T10:57:19+03:00
"Exista o serie de marimi fizice, cum ar fi lungimea, masa, temperatura etc., care pot fi reprezentate numai cu ajutorul unui numar si a unei unitati de masura.Aceste marimi poarta denumirea de marimi scalare. Exista insa marimi fizice, numite marimi vectoriale, care pe langa marime au si directie si sens.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-24T11:09:37+03:00
Marimile scalare sunt reprezentate numai cu ajutorul unui numar si al unei unitati de masura.
Exemple: masa(kg), volumul(m³), temperatura(K), densitatea(  \frac{kg}{m^{3} } ), intensitatea curentului electric(A), tensiunea electrica (V), durata(s)
Marimile vectoriale sunt caracterizate complet prin valoare numerica, directie, sens si unitate de masura.
Exemple: forta(N), viteza(  \frac{m}{s} ), acceleratia gravitationala(  \frac{m}{s^{2} } sau  \frac{N}{kg} )
Marimile vectoriale sunt reprezentate prin vectori.
multumesc mult de tot
Cu placere.
chiar ieri am dat test la fizica si m-am descurcat
ms
Ma bucur ca te-am putut ajuta. :)