Nicu a facut in 2 luni economii pentru a procura un album.In prima luna el a facut o economie de bani ce reprezinta 3/5(3 supra 5) din pretul albumului ,iar in luna a doua o economie de 65 lei. a)Cit costa albumul?

b)In care dinstre aceste luni s-a economesit o suma mai mare de bani?
rezolvarea?

2

Răspunsuri

2014-09-23T19:16:45+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-23T19:21:33+03:00
A) x - economii
I zi 3 supra 5 · x ⇒ 2 supra 5 · x = 65
II zi 65 lei
2 supra 5 · x = 65
x = 65 supra 1 : 2 supra 5
x = 65 supra 1 · 5 supra 2
x = 325 supra 2
x = 162,5 lei
b) 65 este mai mic ca 162,5
I zi 3 supra 5 · x ⇒ 2 supra 5 · x = 65 de unde ai luat 2 supra 5
5 supra 5 - 3 supra 5 = 2 supra 5
profa o zis ca raspunsurile la a)155lei la b)in prima luna si trebuie sa aflam de unde
5 supra 5 este totalul iar 2 supra 5 este restul din prima fractie ( din prima zi) Nu stiu ce a spus profa ta, dar am facut chiar azi un ex asemanator la un test si cand am facut corectare testului (a doua ora) asa am facut la anumitul ex.