Sa se calculeze presiunea exercitata de un stalp cilindric asupra solului stiind ca are h=10m patrati iar el este confectionat dintr-o substanta a carei densitate=3x10 la puterea a 3kg/m cub.Se considera acceleratia gravitationala 10 N/kg Va rog sa ma ajutati ca nu inteleg.Mutumesc mult! P.S:Am mai scris odata problema dar am gresit ceva

2
Si aici ai o greseala, ce e h=10 m patrati?
h=inaltime
inaltimea se masoara in metri nu in metri patrati!

Răspunsuri

2014-09-23T17:08:14+03:00
Nu am inteles *.* nustiu as vrea sa te ajut ~.~
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-23T17:27:02+03:00
P=F/S unde F este chiar greutatea stalpului.
G=m*g=V*ro*g=S*h*ro*g unde V este volumul satalpului , ro e densitatea materialului si S este suprafata de sprijin.
P=S*H*ro*g/S
Simplificam S si dam peste formula cunoscuta
P=ro*g*h
Succes!
2 5 2