Răspunsuri

2014-09-22T23:27:40+03:00
Al+O2=Al2O3 reacție de combinare
MgCO3=MgO+CO reacție de descompunere 
Ca+H2SO4=CaSO4+H2 reacție de substitutie
NaOH+CuSO4=NaSO4+CuOH reacție de schimb

 Produsii de reacție sunt dupa egal, da?
  Mult succes :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-22T23:29:36+03:00
Al2O3
MgO + CO2
CaSO4 + H2O
Na2SO4+Cu(OH)2

----le stabilesti in functie de valenta fiecaruri element sau radical (in cazul ca ai radical)
----reactiile trebuie egalate(nrde atomi din fiecare element care intra trebuie sa fie egal cu nr de atomi care rezulta din reacti , ex: nr at. de oxigen care intra = nr at. de oxigen care rezulta ) 

radicali :
(OH)1   -hidroxil ( are valenta 1)
(CO3)2 - carbonat ( are valenta 2)
(SO4)2 - sulfat ( are valenta 2)
(PO4)3 -fosfat ( are valenta 3) 
(NH4)1  -amoniu (are valenta 1)

P.S.  Reactiile tale mai trebuie egalate doar.

la prima reactie in fata elem Al pui 2 , iar in fata lui O3 pui 3/2