Ajutati-ma va rog frumos. :)
Indicati printr-un sinonim sensul cuvintelor subliniate in textele:
"... si se inturna acum sa izgoneasca pe rapitorul Tomsa si sa-si ia scaunul pre care nu l-ar fi perdut de n-ar fi fost vandut de boieri. "
"... lasi pre barbatul tau sa ne taie parintii, barbatii si fratii... "
"Crud si cumplit este omul acesta... "
Cuvintele subliniate sunt : scaunul, n-ar fi fost vandut, sa, taie, crud . :).

2

Răspunsuri

2014-09-22T21:20:38+03:00
Scaunul = mobilă.. ( aici chiar nu știu )
Cred că a-și lua scaunul = a-și lua tălpășița = a pleca, a fugi.
n-ar fi fost vândut = n-ar fi fost cedat, lăsat, achiziționat
să = a ( a ne tăia )
taie = cu sensul se omorî aici, cred.. deci, să omoare.
crud = hain, rău, nemilos.
14 4 14
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-22T21:23:41+03:00
Scaun = mobila? ..chiar nu inteleg aici!
n-ar fi fost vandut = (n-ar fi fost) tradat 
sa (ne) taie = sa (ne) omoare 
crud = nemilos 
11 4 11