Răspundeți (dacă știti) la întrebarile urmatoare (din poezia „O, rămâi” de Mihai Eminescu)

1. Prin ce îl farmecă pădurea pe cel care știe să o înțeleagă?

2. În ce versuri se sugerează ideea că vârsta copilăriei este o vârstă a basmelor?

3. Cum explicați perceperea diferită a timpului (strofa a V-a)? De ce este folosit verbul „se par”?

4. De ce. o dată cu trecerea timpului, tainele pădurii nu mai pot fi descifrate?

5. Ce sentimente se desprind din ultimele două strofe ale poeziei?

2

Răspunsuri

2014-02-16T16:56:18+02:00
1.prin universul creat de ea
2.primele doua
3.iluzie 
4.pentru ca timpul te face sa uiti
5.melancolie 

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-16T16:58:03+02:00
5) sentimente de melancolie,de tristete
4)fiindca se mareste,nu mai poate vedea padurea ca singura sa prietena
2)Unde esti, copilarie, 
Cu padurea ta cu tot?
1)prin 
 întuneric vuietul de valuri, miscarea naltei ierbi, a apei stralucire ,luna plina ,Bolti
la 3 nu stiu
16 3 16