Care este verbul to can negativ si interogativ ajutatima este primul an de limba engleza

2
Comentariul a fost şters
Verbele modale (can, may, must) nu au infinitiv lung, nu sunt urmate de infinit lung, nu primesc "s" la pers III sg, formeaza interogativ si negativ ca si verbele auxiliare. Deci, nu exista forma TO can!!1

Răspunsuri

2014-09-22T09:35:18+03:00
 Can este folosit pentru a exprima permisiunea, ca o alternativa a lui "may" in exprimarea familiara. Could este folosit pentru a exprima permisiunea in trecut.Can I borrow your umbrella? - Pot (imi permiti) sa iau umbrela ta?
On Sundays we could stay in bed until 8 o'clock. - Duminica aveam voie sa stam in pat pana la ora 8.
3) Posibilitatea, presupunerea.They can be there now. - E posibil ca ei sa fie acolo, acum.
She could read the book. - Ea ar fi putut (e posibil) sa citeasca cartea.
4) Pentru a exprima: o cerere, rugaminte politicoasa (Could este mai politicos decat Can).Can you wait a few moments? - Poti sa astepti cateva momente?5) Could + infinitivul perfect este folosit pentru a exprima capacitatea nerealizata de efectuare a unei actiuni din trecut.She could have helped me. (But she didn't.) - Ea ar fi putut sa ma ajute. (Dar nu a facut-o.)
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-22T09:37:01+03:00
To can - a putea.

negativ - I can't, You can't, We can't, You can't, She/He can't, They can't.

interogativ : de exemplu.. Can i borrow your pen? Este verbul "can" apoi pronumele.
Can you come with me? Can she dance? Can they write? etc.. 
Verbele modale (can, may, must) nu au infinitiv lung, nu sunt urmate de infinit lung, nu primesc "s" la pers III sg, formeaza interogativ si negativ ca si verbele auxiliare. Deci, nu exista forma TO can!!