Maria,Andrei si Ciprian au adunat impreuna 91 de castane.Andrei a adunat cat jumatate din numarul castanelor adunate de maria ,iar Ciprian cat jumatate din numarul castanelor adunate de Andrei. Cate castane a adunat fiecare copil? cl a 4 A .

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-16T14:57:42+02:00
Este cu segmente

maria are 4 segmente
andrei are 2 segmente
ciprian are 1 segment si se rezolva asa
 91:7=13
13x2=26
26x2=52

sper ca te-am ajutat

72 4 72
2014-02-16T15:09:40+02:00
A=numarul de castane adunate de Andrei
b=numarul de castane adunate de Maria
c=numarul e castane adunate de Ciprian
a+b+c=91
Andrei a adunat jumate din castanele adunate de Maria ⇒ a=b/2 ⇒ b=2*a
Ciprian a adunat jumate din castanele adunate de Andrei ⇒ c=a/2 ⇒ a= 2*c
⇒ b=2*2*c (inlocuim pe a=2*c in b=2*a) ⇒ b=4*c
a+b+c=91
a=2*c
b=4*c
Din cele 3 ⇒ 2*c+4*c+c=91
                   7*c=91
                   c=13
a=2*13=26
b=4*13=52
Verificare
13+26+52=91
13 4 13