Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-20T22:35:22+03:00
Notam intersectia bisectoarei <b cu am = p
notam intersectia bisectoarei <c cu an = q
ΔABP≡ΔACQ DEOARECE AB≡AC; BP≡CQ; <APB≡<CQA = 90 GRADE
DE AICI REZULTA CA <BAP≡<CAQ
DAR <BAC ESTE UNGHI COMUN , DE AICI REZULTA CA :
<BAN≡<CAM
SI AB≡AC DIN IPOTEZA
<ABN≡<ACM (SUPLEMENTE DE UNGHIURI CONGRUENTE B SI C)

DIN ULTIMELE TREI RELATII REZULTA CA ΔABN≡ΔACM
DECI BN≡CM
se poate si un desen te rog frumos?
FACI TRIUNGHIUL ABC, IN STANGALUI B ESTE N, INDREAPTA LUI C ESTE M .
DIN B CONSTRUIESTI BISECTOAREA CE INTERSECTEAZA AM IN PUNCTUL P; DIN C CONSTRUIESTI BISECTOAREA CE INTERSECTEAZA AN IN PUNCTUL Q
multumesc!
CU PLACERE
2014-09-20T23:15:00+03:00
Fie D= intersectia bisectoarei <C cu perpendiculara din A
    E- intersectia bisectoarei < B cu perpendiculara din A
trg ADC=trg ABE: {dreptunghice , AC=AB, <ACD=<ABE   ⇒ CD=BE
trg BEM=trg CDN: { dreptunghice, CD=BE, <EBM=<DCN ⇒ CN=BM
CB+BN=CB+CM ⇒ BN=CM