La piata , de la acelasi vanzator, o pers. a cumparat 3kg de struguri si 5kg de cartofi si a primit rest 22 lei la o bacnota de 50 lei , iar alta pers. acumparat un 1kg de struguri si 12kg de cartofi primind rest 70 lei la o bacnota de 100 lei. Care este pretul unui kg de struguri si a unui kg de cartofi daca strugurii au avut acelasi pret si cartofii au avut acelasi pret ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-16T10:56:28+02:00
Notam pretul cartofilor cu x si al strugurilor cu y
 I   50= 5*x+3*y +22   (1)
II   100 = 12*x+ y +70  inmultim cu 3 si in stanga si in dreapta
    300= 36*x +3*y+210 (2)
Scadem (1)din (2)
300-50= 31*x + 210 - 22
250 = 31*x+188
31*x= 62
x=2 lei
y il aflu din relatia 100 = 12*x+ y +70
inlocuind aflu ca y= 6 lei
scuza-ma dar imi poti explica mai bine cum l-ai aflat pe y ca nu am inteles :)
100= 12*2+y+70, 100=24+70+y, 100=94+y, y=6
2014-02-16T11:00:57+02:00
50-22=28lei
100-70=30 lei
3S si 5C = 28
1S si 12C = 30  /*3 ---> 3S si 36C = 90
Scazand cele 2 egalitati obtinem:
/ si 31C = 62 lei -----> 1C = 2 lei (ca in piata, nici nu trebuia sa te bmai chinui! :))
3S + 5*2 = 28 ----> 3S = 28-10=18 -----> 1S= 18/3=6lei
1 4 1