Răspunsuri

2014-09-20T10:25:34+03:00
9 legaturi pi si 2 sigma

imi poti explica de ce, te rog?
Legaturile simple sunt formate doar din legaturi pi.
Cele duble au o legatura pi si una sigma iar cele triple 2 pi si una sigma
Legaturile simple sunt formate din legaturi sigma, nu pi. Deci ar veni invers. Si ma gandeam ca avem si legaturile de hidrogen, atunci ar fi 21 de legaturi sigma si 3 pi. Dar nu stiu daca e bine..
Se inumara doar legaturile intre atomii de carbon. Sunt 6 legaturi simple = 6 sigma; 1 legatura dubla= 1 pi 1 sigma si 1 legatura tripa= 2 pi si una sigma => 8 legaturi sigma si 3 legaturi pi. Scuze de confuzie
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-20T12:20:38+03:00
In primul rand,compusul tau este gresit la carbonul unde ai legatura tripla deoarece ai prea multe covalente...ori e legatura dubla si ai o singura grupare CH3,in loc de tripla,ori nu ai deloc acei radicali CH3.
Covalentele sunt si cele de la legatura C-nemetal,nu doar C-C
Cazul 1 cand nu ai leg tripla ci doar dubla si un radical CH3
ai 3+3+2+5+2+3 = 18 legaturi sigma si 1+1 = 2 legaturi pi
Urmaresti atomii de carbon si iti vei da seama de unde sunt nr.
Cazul 2 cand ai legatura tripla si nu ai radicali CH3
3+3+2+1+1+3= 13 legaturi sigma si 1+2 = 3 legaturi pi

Nu uita.si legatura dintre C-H este legatura sigma!!!!!!!!!!


2 5 2