Cum se analizeaza urmatoarea fraza:
Soarele taie oblic, roşu, felii fierbinţi de lumină printre copacii dinspre care răzbat, deopotrivă stinse, foşnetul frunzelor şi mirosul dulceag al fructelor răscoapte.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-19T15:29:12+03:00
Soarele=substantiv comun,simplu,defectiv de plural,articulat cu articoul hotarat "le",caz Nominativ, functia sintactica de Subiect.                                                   Taie=verb,conjugarea intaia,verb predicativ,forma afirmativa,diateza activa,mod personal (indicativ),timp prezent,persoana a iii-a,nr singular,f.s de PV                  Oblic=adjectiv,variabil cu 2 terminatii,propriu-zis,se acorda in gen nr si caz cu substantivul felii(feminin,pl,Ac) f.s de Atribut adjectival                                           Felii=substantiv comun,simplu,nr plural,gen feminin,articulat cu articolul hotarat "i",caz Ac, functia sintactica de CD.                                                                                                                                
Fierbinti=adjectiv variabil cu o terminatie,propiu-zis,se acorda in gen,nr si caz cu substantivul felii(nr pl,gen f caz Ac).
De lumina=substantiv comun,simplu,articulat cu articolul hotarat "a",precedat de prepozitia simpla "de",nr sg,gen feminin,f.s de atribut
Printre copaci=substantiv comun simplu,articulat cu articolul hotarat "i",nr pl, gen masculin,caz Ac, f.s de complement
Dinspre=locutiune
Care=pronume relativ
2014-09-19T20:42:12+03:00
Soarele - subst.comun .nr singular.genul masculin Taie - verb .timpul prezent pers a 3 a Oblic-adjectiv......Voi analiza intr-un comentariu.Si voi scrie repedee in comentariu restul analizarii
Scuze sunt in a 4.nu stiam ca vrei cu articol hotarat nehotarat:)) nu stiu daca pot face cu articole din alea ca eu nule stiu.