1.Precizari valoarea de adevar a propozițiilor.:
2|625
854 se divide la 2
5|625
2la puterea3x5la 2 se divide la5
2.Scrieti cel mai mai mare nr de 3 cifre diferite divizibil cu 2,2si3,5si9,3dar nu si 9,5 sau 9,3sau9sau5

3.Determinări nr. 372x cu bara deasupra,astfel incat propozitiile de mai jos sa fie adevărate: 372x cu bara de divide la 2,5 si 3, 4|372x cu bara

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-19T11:49:08+03:00
''2|625'' F., deoarece criteriul de divizibilate cu 2 spune că ultima cifră trebuie să fie pară.

''854 se divide la 2
'' A, cum am scris mai sus criteriul.

''5|625'' A , criteriul de divizibilitate cu spune că ultima cifră trebuie să fie 5 sau 0.

 2^{3} ·  5^{2} se divide cu 5
8·25 se divide cu 5. Nici nu trebuie să continuăm, ultima cifră e 0. Deci A.


2. Nu înţeleg , mai explicit?

3.x=0 . Am zis criteriile de divizibilitate cu 2 şi cu 5. Apoi, cel cu 3: Trebuie ca suma numerelor să formeze un număr divizbil cu 3. Cu 4, ultimele 2 cifre să formeze un număr divizibil cu 4.
Deci  numărul e 3720.

La 2 nu m-am prins. În rest sper că e bine.
Mersiiii
2014-09-19T12:26:58+03:00
1)
2|625   FALS deoarece 625 = impar
854 se divide la 2  ADEVARAT   deoarece 854 este par
5|625  ADEVARAT deoarece ultima cifra este 5
2³ x 5² se divide la 5   ADEVARAT deoarece 5² este un factor al numarului.

2.Scrieti cel mai mai mare nr de 3 cifre diferite
divizibil cu 2,2 si 3,5 si 9,3
dar nu si 9,5 sau 9,3 sau 9 sau 5
Nu se poate gasi un numar care sa fie divizibil cu 9,3 dar sa nu fie divizibil cu 9,3.
Raspuns: 
       Problema nu are solutie

3.Determinări nr. 372x cu bara deasupra,astfel incat propozitiile de mai jos sa fie adevărate: 372x cu bara de divide la 2,5 si 3, 4|372x cu bara

372x div. cu 2,5
372x div. cu 3
372x div. cu 4

Dupa criteriul de divizibilitate cu 4, (ultimele 2 cifre sa se divida cu 4), rezulta numerele:
{3720; 3724; 3728}

Dupa criteriul de divizibilitate cu 3, (suma cifrelor se divide cu 3), rezulta numerele:
{3720; 3723; 3726; 3729}

Deoarece 2,5 este un submultiplu zecimal al lui 5 =>
Dupa criteriul de divizibilitate cu 5, (ultima cifra trebuie), rezulta numerele:
{3720; 3725}

Daca intersectam cele 3 multimi, obtunem numarul 3720

=> 3720 este singurul numar care indeplineste cele 3 conditii.


3 2 3