Suma a doua numere este 380, iar diferenta lor este de 3 ori mai mare decat numarul cel mic. Care sunt numerele? P.S puteti sa o faceti cu segmente?

2
unu ii 78 altu 304
a+b=380,a-b=3b, 3b+b=380,b=380/4=95 si a=380-95=285

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-15T16:58:40+02:00
2014-02-15T16:58:49+02:00
X= numarul mic
380-x numarul mare
380-x-x=3x⇒5x=380⇒x=76
Deci Nr.mic=76,  Nr. mare =304
1 5 1