Răspunsuri

2014-09-18T19:22:54+03:00
Moduri:
1.personale
-indicativ
conjunctiv
-conditional opativ
-imperativ
2.nepersonale
-infinitv
-gerunziu
-supin
-participiu
Timpuri:
-prezent
-trecut:imperfect,perfect compus,perfecit simplu,mai mult ca perfect
viitor
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-18T19:34:13+03:00
I. Modurile personale: A. Modul indicativ cu timpurile: - prezent: eu scriu, tu scrii, el/ea scrie, noi scriem, voi scrieti, ei/ele scriu - imperfect: eu scriam, tu scriai, el/ea scria, noi scriam, voi scriati, ei/ele scriau - perfect compus: eu am scris, tu ai scris, el/ea a scris, noi am scris, voi ati scris, ei/ele au scris - mai mult ca perfect: eu scrisesem, tu scrisesei, el/ea scrisese, noi scriseseram, voi scriseserati, ei/ele scrisesera - perfect simplu: eu scrisei, tu scrisesi, el/ea scrise, noi scriseram, voi scriserati, ei/ele scrisera - viitor I: eu voi scrie, tu vei scrie, el/ea va scrie, noi vom scrie, voi veti scrie, ei/ele vor scrie - viitor II: eu o sa scriu, tu o sa scrii, el/ea o sa scrie, noi o sa scriem, voi o sa scrieti, ei/ele o sa scrie - viitor anterior: eu voi fi scris, tu vei fi scris, el/ea va fi scris, noi vom fi scris, voi veti fi scris, ei/ele vor fi scris - viitor popular: eu oi scrie, tu îi scrie, el/ea o scrie, noi om scrie, voi oti scrie, ei/ele or scrie B. Modul conjunctiv cu timpurile: - prezent: eu sa scriu, tu sa scrii, el/ea sa scrie, noi sa scriem, voi sa scrieti, ei/ele sa scrie - perfect: eu sa fi scris, tu sa fi scris, el/ea sa fi scris, noi sa fi scris, voi sa fi scris, ei/ele sa fi scris C. Modul conditional optativ cu timpurile: - prezent: eu as scrie, tu ai scrie, el/ea ar scrie, noi am scrie, voi ati scrie, ei/ele ar scrie - perfect: eu as fi scris, tu ai fi scris, el/ea ar fi scris, noi am fi scris, voi ati fi scris, ei/ele ar fi scris D. Modul imperativ - are forme doar pt persoana aII-a singular si plural: Tu scrie !, Voi scrieti! II. Modurile nepersonale: Modul infinitiv: este singurul mod nepersonal care are timp: - prezent: a scrie - perfect: a fi scris Modul supin: de scris Modul participiu: scris Modul gerunziu: scriind