Daca la un nr se adauga un sfert din el se obtine 1025.
Care este nr initial?


2) 11×x+2×[43+(4+5×8)÷2]÷5-13=68
Cat este x?

3)Suma a doua nr este 759.Impartind numerele se obtine catul 5 si restul 39.
Determinati numerele.

Fiecare raspuns primeste cate un mulrumesc!!

2

Răspunsuri

2014-09-17T22:05:56+03:00
1) x+x/4=1025....pai aduci la acelasi numitor si ai avea 4x/4+x/4=1025 adica 5x/4=1025 deci x=1025 ori 4 impartit la 5 adica x=820 

Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-17T23:54:00+03:00
11×x+2×[43+(4+5×8)÷2]÷5-13=68 
11*x+2*[43+(4+40):2]:5-13=68
11*x+2*(43+44:2):5-13=68
11*x+2*(43+22):5-13=68
11*x+2*65:5-13=68
11*x+130:5-13=68
11*x+26-13=68
11*x+26=68+13
11*x+26=81
11*x=81-26
11*x=55
x=55:11
x=5
 mentionez ca * inseamna inmultire 

Suma a doua nr este 759.Impartind numerele se obtine catul 5 si restul 39. 
Rezolvare: 
a+b=759
a:b=5 rest 39 => a=5b+39
inlocuim in suma numerelor si obtinem:
5b+39+b=759
6b=759-39
6b=720 => b=720:6=120
a=5*120+39 = 600+39=639

1 5 1