Va rog ajutatima . Extrageti din aceste versuri figurile de stil si spuneti ce epitete sunt

Ele trec cu harnici unde şi suspinã-n flori molatic,
Când coboarã-n ropot dulce din tãpsanul prãvãlatic,
Ele sar în bulgãri fluizi peste prundul din rãstoace,
În cuibar rotind de ape, peste care luna zace.
Mii de fluturi mici albaştri, mii de roiuri de albine
Curg în râuri sclipitoare peste flori de miere pline,
Împlu aerul vãratic de mireasmã şi rãcoare
A popoarelor de muşte sãrbãtori murmuitoare.

2
stiu ca sunt epitete dar de care epitete
peste prundul din rastoace; fluturi mici albastrii;
:D
Ce clasa esti?
a saptea

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-14T10:34:20+02:00
Primul vers: "harnici unde" + "suspină molatic" - epitet personificator. Al 2-lea vers, "ropot dulce" - epitet auditiv. Al 3-lea, "bulgări fluizi", epitet adjectival, ornant. Al 5-lea vers, "fluturi mici, albaştri" - epitet dublu. Al 6-lea vers, "râuri sclipitoare"- epitet ornant, " "râuri de miere" - metaforic. Al 7-lea vers, "aer văratec" -epitet senzorial, " +" sărbători murmuitoare" - epitet personificator, auditiv. "Rotind de ape" - epitet gerundival, dinamic , in versul al 4-lea.
2014-02-14T11:03:36+02:00
"harnici unde"-epitet simplu
"ropot dulce"-epitet simplu
"fluturi mici albastri"-epitet dublu cromatic
"rauri sclipitoare"-e.simplu
"tãpsanul prãvãlatic"-e.simplu


1 5 1