Aflati numerele necunoscute:
1) (x-75):5=125
2) (a+80):2=50
3) (y-8):5=9(rest 3)
4) (81:d)x6=54

Va rog ajutati-ma!Mai am si o problema pt. voi...
Trebuie rezolvata prin segmente:
Suma varstelor a doi frati este de 32 de ani.Diferenta dintre varstele lor este 6 ani.Cati ani are fiecare?

2

Răspunsuri

2014-09-17T15:22:36+03:00
1. x-75=125*5; x-75=625; x=625+75; x=700
2. a+80=50*2; a+80=100; a=100-80; a=20
3. y-8=9*5+3; y-8=48; y=48+8; y=56
4.81:d=54:6; 81:d=9; d=81:9; d=9

rezolvarea problemei: 
a+b=32; a-b=6 => a=6+b; inlocuim in prima relatie => 6+b+b=32 => 6+2b=32 => 2b=32-6 = 26 => b=26:2=13 => a=6+13=19
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-17T15:36:28+03:00
1) (x-75):5=125                      2)(a+80):2=50         3) (y- 8):5=9rest3)
    x-75=125*5=625                  a+80=50*2=100         y-8=9*5+3=45+3=48
    x=625+75=700                    a=100-80=20             y=48+8=56
    x=700                                 a=20                         y=56

(81:d)*6=54
81:d=54:6=9
d=81:9=9
d=9

2)problema:
               13
 1  /---------------/     13 ani
 2 /---------------/-------/    19 ani
          13         6(dif. dintre cei doi frati)

Scadem din total diferenta si impartim la 2

32-6=26:2=13

1 copil are 13 ani iar celalalt copil are 19,in total au 32.

C-am asta ar fi ,nu e greu ,depinde si in ce clasa esti?Pentru clasa aIII-a merge fara probleme.....





sunt pe clasa a v-a ms mult :D
cu placere dar ar trebui sa exersezi mai mult.
vezi ca la exercitiul 3 la Dpref s-a strecurat o greseala ......
la clasa aVa ar fi bine sa incepi sa rezolvi problemele algebric ...
Scuze am reparat greseala