Răspunsuri

2014-09-17T15:00:56+03:00
Atat Publicitatea cat si Relatiile Publice joaca un rol tot mai important in viata sociala,fiind vehiculate si indisolubil legate de comunicarea de masa, al carei rol si efecte atatasupra individului cat si societatii in ansamblu sunt binecunoscute.Daca la inceputut Publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazandu-se pe geniulunor creativi de exceptie, tendinta actuala este de a se baza din ce in ce mai mult pecercetare. Obiectivul este de a face din Publicitate mai degraba o “investitie” decat un“joc al intamplarii”, de a aborda consumatorul pe baza unor “tehnologii de comunicare”fundamentate stiintific, bazate pe un aparat conceptual solid si o abordare strategica.Publicitate (advertising)Advertising-ul (publicitatea) este definit ca fiind in acelasi timp “ stiinta, afacerea sauprofesia crearii si diseminarii mesajelor reclamelor, o institutie sociala care afecteazaviata de zi cu zi a fiecarui individ, o forta care modeleaza cultura de masa, ocomponenta a activitatii de marketing sau o sursa de informare despre produse, servicii,evenimente sau institutii (companii)” (Michael J. Baker, Macmillan Dictionary of Marketing & Advertising)O definitie exacta, datorita complexitatii fenomenului, poate analiza mai degrabaprocesul decat conceptul: “Advertising-ul (publicitatea) este procesul plasarii unor reclame identificabile, in media bine definite, contra unor costuri cunoscute ale spatiilor sau timpilor folositi pentru aceasta” (Michael J. Baker, Macmillan Dictionary of Marketing & Advertising).PromovarePromotions sau Promovarea vanzarilor desemneaza un ansamblu divers de tehnicispecifice destinate sa stimuleze vanzarea mai rapida sau intr-un volum mai mare a unor produse sau servicii. Promovarea vanzarilor presupune o actiune pe termen scurt, iar tehnicile sale specifice aduc consumatorului avantaje imediate de tip economic simaterial.Promovarea include toate activitatile folosite pentru a aduce produsul in atentiaconsumatorului si in convingerea acestuia sa il cumpere.In concluzie putem spune capublicitatea ofera un motiv pentru a cumpara, in timp ce promovarea ofera un stimulentpentru a cumpara.
7 3 7