Fie triunghiul ABC cu m(<A)=80 grade , m(<B)=40 grade , m(<C)=60 grade si BC=14 cm.M,N,P sunt respectiv mijloacele laturilor [AB] , [BC] , [AC], iar D si E puncte asa incat P sa fie mijlocul lui [BD] si M mijlocul lui [NE].
a)Demonstrati ca punctele D, A, E sunt coliniare.
b)Calculati lungimea segmentului DE.

2

Răspunsuri

2014-02-13T21:24:25+02:00
5*2+11<21
10+11<21
21<21  F



2*2-√2≥√2
4-√2≥√2
2.58≥√2   

Care este legătura intre bazaconiile scrise de tine și problemă?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-13T22:06:17+02:00
ABCD este paralelogram, de unde DA||BC si DA=14 cm
MN linie mijlocie in tr. ABC⇒MN||CA si MN=AC/2⇒NE||AC si NE=AC⇒
⇒AENC paralelogram⇒AE||CN si AE=7 cm.
Deci DA||BC si AE||BC⇒(axioma paralelelor)dreptele DA si AE coincid, altfel spus D,A,E sunt coliniare.
DE=DA+AE=21 cm.

1 5 1