Răspunsuri

2014-09-16T19:02:37+03:00
120=2 la puterea 3 * 3 *5
135=3 la puterea 3 * 5
c.m.m.d.c.=3 * 5 = 15  ( se aleg factorii comuni la puterea cea mai mica si se inmultesc)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-09-16T19:13:20+03:00
A ) Pentru a afla cel mai mare divizor comun , mai intai trebuie sa descompunem nr in factori primi
120=2³ ·3·5
135 =3³·5
Cel mai mare divizor comun = produsul factorilor comuni la puterea cea mai mica, deci cel mai mare divizor comun ale celor 2 nr este :
(120,135)= 3×5 =15

b) \frac{4x}{3} = \frac{40}{7} ⇒4x= \frac{120}{7} =17,(142857)⇒x=17,(142857) ÷4= 4,(285714)

1 5 1